Social Media

Kefalonija

Zagotovo poznaš rajsko podobo plaž – z belimi, majhnimi kamenčki, s tako čisto svetlo modro vodo, da vidiš dno, brez morske trave, ježkov in ostrih skal? To je zame sanjska plaža. In točno na takšnih sva se kopala, ko sva se julija za teden dni odpravila na Kefalonijo, grški otok, ki leži v Jonskem morju. Po velikosti je šesti največji otok, a ima malo prebivalcev. Zaradi visokih gora, kjer uspeva le nekaj sredozemskega rastlinja, je večji del otoka težje dostopen in neposeljen. Arhitekture, ki bi izvirala iz antičnega obdobja, tukaj nisva našla, sva pa občudovala naravo, jame, jezera in dišeče nasade oljk, oleandrov in vinograde. Obiskala sva grške taverne z odlično hrano, se vozila ob strmih klifih in odkrivala rajske plaže.

Na pot sva se odpravila z italijanskega letališča Marco Polo. Parkirala sva na parkirišču 2 (90 eur za en teden), parkirnino sva uredila preko aplikacije vnaprej. Letela sva z nizkocenovno letalsko družbo Volotea, za povratni karti z ročno prtljago sva plačala 170 eur. Let je trajal dobro uro in pol.

Ko sva pristala na otoku, sva se z avtobusom odpeljala proti glavnemu mestu Argostoli (2 eur/osebo). Avtobus vozi vsake pol ure. Ker sva za 3 minute zamudila prejšnji bus, sva zamudila tudi edino direktno linijo do mesta Skala na drugi strani otoka, kjer sva imela rezervirano nastanitev. Tako sva se v Argostoliju odpravila na kosilo in grško pivo mythos, kasneje pa se podala v iskanje poslovalnice za rentanje avtomobila, a je bila večina ali zaprtih ali pa niso imeli prostih avtomobilov. Tako sva morala vzeti taksi in se odpeljala do Skale.

KJE SPATI?

Midva sva si pet nočitev rezervirala v kraju Skala, zadnji dve nočitvi pa v glavnem mestu Argostoli. V obeh primerih sva imela apartma oz. studio s kuhinjo za pripravo zajtrkov in večerij. Skala, nekdanja ribiška vasica, je pravo malo mesto s pestro ponudbo restavracij, lepimi plažami s kamenčki in odlični večerno atmosfero. Je tudi dobro izhodišče do krajev Poros in Sami. Sva pa tukaj srečevala večinoma same Angleže.

Zadnji dve noči sva prespala v Argostoliju. Zlasti zvečer zaživita glavna ulica, kjer je polno trgovin in »štantov« s spominki; ter ulica tik ob morju, kjer je veliko lokalov, kavarn, restavracij in pekarn. Žal pa se v Argostoliju ne da kopati, saj nimajo urejenih plaž, poleg tega od tukaj vozi trajekt za Lixouri. Midva sva se odpeljala do čudovitih plaž v kraju Lassi. Glavno mesto ima dobre avtobusne povezave, saj vozijo vsako uro in pol do letališča, avtobus pa ustavlja pri vseh plažah vmes.

AVTO, MOTOR ALI ŠTIRIKOLESNIK?

Kefalonija je ogromen otok s toliko čudovitimi kotički, da je teden dni premalo, da bi lahko videla in doživela vse. Večina rajskih plaž in zanimivosti je raztresenih po otoku, zato je prevozno sredstvo skorajda nujno. Avtobusne povezave so dobro urejene med glavnim mestom in letališčem, do bolj oddaljenih krajev pa so slabše (le ena ali dve povezi dnevno).

Avto, motor ali štirikolesnik? Kaj izbrati, je odvisno od vaših želja in prioritet. Midva sva se odločila za avto iz razlogov, kot so klima, več prostora in s tem povezano udobje. Nama je avto super tudi zato, ker se navadno odpraviva na izlet za cel dan, tako imava v avtu kar nekaj stvari. Poleg tega sva se z avtom odpeljala do trgovine Lidl, kjer so zmerne cene, in opravila večji nakup, medtem ko so v manjših marketih in trgovinah Bazaar cene zelo visoke.

Avto sva nameravala rentati, ko bi prišla na otok, a so bili vsi zasedeni. Naredila sva spletno rezervacijo pri cbr car rental in avto prevzela dva dni kasneje. Za kio nižjega cenovnega razreda sva plačala 96 eur/dan. Cena bencina (2,2 eur/l) se je malenkost razlikovala med črpalkami. Če se odpravljate v Kefalonijo, priporočava, da rezervirate avto vnaprej, poglejte agencijo Greekstones, ki naj bi bila ugodnejša.

Na otoku Kefalonija so tri krožišča, eno krožišče ima enako prometno ureditev kot preostala krožišča v Evropi. Dve krožišči pa sta »posebni«, saj ima prednost avto, ki vstopa v krožišče, vozeča vozila v krožišču pa se morajo ustaviti. Good to know! Če naju na to ne bi posebej opozorili, bi se verjetno vsakič znova jezila na voznike, da ne znajo voziti. 😊

MIRTOS BEACH IN ASSOS

Iz Argostolija sva se odpeljala (1 ura vožnje) proti plaži Mirtos. Svetovali so nama, da se do plaže peljeva ob klifih s čudovitim pogledom na morje, nazaj pa po gorski cesti. Vsake toliko naju je izza ograje presenetila kakšna koza, ki se je pasla v tem gorskem delu. Plaža Mitos velja za najlepšo plažo Kefalonije, čudovit je že pogled z vrha, saj ima morje pravljično modro barvo, do obale pa vodi cesta s serpentinami. Avto sva parkirala kar ob cesti. Na plaži so ležalniki in senčniki, lahko pa si prinesete svoje. Midva sva se odpravila do konca plaže, kjer sva našla jamo, v katerih se sicer ni priporočljivo zadrževati, a je bilo v njej prijetno hladno in še naravno senco sva imela. Voda je čudovita. Zvečer sva se odpeljala na večerjo v Assos, nekdanjo ribiško vasico s polotokom, na katerem stoji grad. Del mesta žalostno propada, drugi del pa je čudovito urejen.

MELISSANI LAKE, SAMI, ANTISAMOS

Iz Skale sva se odpeljala do kraja Poros, ves čas sva vozila ob morju in občudovala lepe plaže. Vsake toliko je bil parkiran kakšen avto, ob morju pa ljudje. Tukaj res velja pravilo, da avto kar parkiraš, kjer se ti zazdi. Nekateri zalivčki imajo sicer težje dostopen prehod, drugi so tik ob cesti. V Porosu sva se odpravila na kavo v kavarno Remetzo. Odlična kava in še boljši ambient. Vsekakor se ustavite tukaj, če boste v Porosu.

Odpravila sva se na ogled jezera Melissani, nekoč je to bila jama, a se je pred nekaj tisoč leti zrušil strop. Najlepši čas za ogled jame je med 12. in 15. uro, ko je sonce direktno nad jamo. Midva sva prišla okrog 13.30, kupila vstopnici in čakala sva dobre pol urce. Po predoru smo se pomikali do jame, kjer so nas nato veslači s čolni popeljali po jezeru. Vmes pripovedujejo zgodbe in pojejo, odpeljali pa so nas tudi v skriti del jame, kjer so bili drugi turisti navdušeni nad kapniki, midva pa sva se le spogledala in nasmejala. Obisk traja le dobrih 15 minut, vstopnica stane 8 eur.

Kopala sva se na plaži Antisamos, ki velja za večjo in zelo turistično plažo. Na plaži je več lokalov in restavracij, v morju pa prestižne in dih jemajoče jahte.

Večerjala sva v kraju Sami v eni izmed restavracij ob marini, medtem ko so zadnji žarki zahajali za vetrnicami na hribu. Sami ima drugo največje pristanišče na otoku, od tukaj pa vozijo turistične ladjice na sosednjo Itako.

KATELIOS, GEORGIOS CASTLE

Zjutraj sva se odpeljala v še eno nekdanjo ribiško vasico, ki je danes priljubljena turistična destinacij, to je Katelios. Ob cesti je veliko restavracij, za njimi pa plaže. Želela sem si, da bi videla pristno nekdanjo ribiško vasico, a so vse hiške preurejene; spodaj so restavracije, na vrhu pa apartmaji, ki se oddajajo.

Na poti do glavnega mesta sva obiskala grad Agios Georgios, ki so ga v 12. stoletju zgradili bizantinski cesarji. Velja za najstarejšo trdnjavo na otoku. Do njega vodi strma vzpenjajoča se cesta. Avto sva parkirala pri restavraciji in se naprej odpravila peš. Danes je grad porušen, ohranjenih je le nekaj stavb, del obzidja in trije bastioni, okrašeni z grbi. Legenda pravi, da je v enem izmed njih skrivni rov, ki vodi v laguno Argostoli.

GRŠKA HRANA

Grško hrano imava rada, poleg svežih morskih jedi sva jedla gyros, lazanjo, grško solato, suvlaki (podobno kot piščančja in svinjska mesna nabodala) in specialiteto fifado (dušena hobotnica v lastnem soku s čebulo in krompirjem). Ob tem pa seveda grško pivo mythos in vino robola. Na plaži v vročini večina ljudi pije frappe (instant ledeno kavo).

NAJLEPŠE PLAŽE

Če bi morala izbrati najlepše plaže, ki sva jih obiskala, so to Mirtos beach, Petani beach, Pessada, Makris Gialos in Antisamos. Vse so dostopne z avtomobilom in so tudi precej turistično obljudene. Do plaže Pessada vodi pot po stopnicah, midva pa sva se potem po skalah odpravila v iskanje simpatičnega zalivčka, ki sva ga zgodaj zjutraj imela le zase. Zelo lepa je tudi plaža White Rock, a je dostopna le s čolnom ali ladjo. Kefalonija ima še druge skrite kotičke, včasih jih odkriješ čisto spontano, ko parkiraš avto in se odpraviš peš na raziskovanje.

Naju je Kefalonija navdušila. Sicer ni postregla z antično arhitekturo, ki jo obožujeva, a naju je prevzela s čudovitimi rajskimi plažami. Otok je velik, zato celega v enem tednu nisva mogla raziskati. Za naslednjič so nama ostala mesta Fiskardo, Agia Efimia in Lixouri.

Stroškovnik:
Cestnina (mejni prehod Vrtojba–izvoz Marco Polo): 11 eur v eno smer
Parkirišče na letališču (teden dni): 90 eur
Letalski karti: 170 eur (povratni karti z ročno prtljago)
Taksi (Argostoli–Skala): 50 eur
Najem avta: 289 eur
Gorivo: cca. 40 eur (2,2 eur/l)
Nastanitev Skala: 540 eur
Nastanitev Argostoli: 184 eur
Pozno kosilo oz. večerja: od 33 do 41 eur
Cena piva v lokalu: od 3 do 6 eur
Kava v lokalu (espreso in kapučino): 7 eur
Senčnik in dva ležalnika: od 7 do 40 eur (za dva na dan)