Social Media

Vikend izlet po Istri

Istra je čudovit polotok ob Jadranskem morju, blizu meje s Slovenijo. Medtem ko so obmorska mesta polna turistov, notranjost skriva majhne, a simpatične vasice in druge zanimivosti, ki so manj znane in zato toliko bolj pristne. Če so vam všeč gručasta kamnita naselja, istrska arhitektura, nasadi oljk in vinskih trt, obožujete tartufe, je Istra prava destinacija za raziskovanje.

istra, bale, vhod, kamene priče

Odločitev, da greva v Istro, je bila precej spontana. V začetku tedna sva pregledala ponudbo in rezervirala apartma, v petek po službi pa pobegnila na kratek, a še kako potreben vikend oddih. Izbrala sva mejni prehod Sočergo, pokazala osebna dokumenta in cepilna kartončka ter brez daljšega čakanja ali kakršnih koli zapletov (po 10 mesecih zopet) prečkala mejo.

Kotli

Po nekaj zavojih z glavne regionalne cesta sva prispela v vasico Kotli in že na parkirišču pri gostišču ugotovila, da so prizori v živo še lepši kot na slikah. Spustila sva se do reke in »bazenčkov«, ki jih je reka Mirna naredila v apnenčasta tla, in po katerih je vasica dobila ime Kotli. Sinje modra reka ustvarja čudovite slapove in brzice med kotli, v katerih bi se lahko namočila. Midva se nisva kopala, žal, sva pa posedela na skalah in ob prijetnem žuborenju vode v daljavi opazovala star, zapuščen mlin. Gneče ni bilo, bilo sva skorajda sama. Vstopnine ni.

Hum

Nekoliko vzpenjajoča in ovinkasta cesta naju je pripeljala do vasice Hum, katere sicer nisva nameravala obiskati, a naju je navigacija pustila na cedilu in sva se znašla tukaj. Še dobro, kajti Hum je manj znana, a zelo posebna vasica. Hrvati pravijo, da je to najmanjše mesto na svetu in eden redkih ohranjenih primerov urbanega razvoja izključno znotraj mestnega obzidja. Ob vstopu sva plačala 10 kun za parkirnino oz. vstopnino. Napotila sva se proti obzidju in skozi velika bakrena vrata vstopila. Najprej sva zagledala cerkvico in zvonik; ob vrstnih kamnitih hiškah vodi krožna pot. V pritličjih hiš so butične trgovinice, restavracija in nekaj apartmajev.

Slap Sopot

Slap Sopot sva sprva iskala na napačnem mestu, in sicer v bližini Buzeta, pravi slap pa se nahaja v vasici Floričići (v google maps sem vnesla napačen istoimenski slap, ker nisem preverila lokacije). Prevozila sva velik del Istre v nasprotno smer od najine prvotne poti in apartmaja ter na koncu ugotovila, da ni bilo vredno ne izgubljenega časa ne prevoženih kilometrov. Pred najinim prihodom je namreč bilo neurje, zato je namesto čiste modrikaste vode po 25 metrov visokem slapu padala umazana rjava voda.

Rovinj

Zvečer sva prispela v Rovinj, poiskala najin apartma za naslednji dve noči in se odpravila v mesto na večerjo. Domačini so nama svetovali restavracijo Graciano, ki ima čudovit razgled na stari del mesta in morje. Hrana je bila odlična, postrežba na nivoju, ambient prekrasen. Res priporočava! Čeprav sva bila že pošteno utrujena, sva hotela čim bolj izkoristiti čas ob morju, zato sva se odpravila še na sprehod po mestu, ki se je zvečer zelo razživelo. Terase lokalov so bile polne, iz nekaterih je odmevala glasba, iz drugih evforija zaradi nogometne tekme, predvsem pa se je po zeloooo dolgem času spet zdelo, da se življenje vrača v stare tirnice. Več o čarobnem Rovinju in o tem, zakaj je moje najljubše sredozemsko mestece, pa tukaj.

Še nekaj namigov: najboljši sladoled točijo v Gelateria Italia. Lokal Mediterraneo je trenutno najbolj obiskan lokal med mladimi in priljubljena instagram destinacija. Če iščete lepo plažo v okolici Rovinja, je to nedvomno Zlati rt, kjer so na novo uredili plaže pod velikimi krošnjami borovcev z veliko sence, imajo nekaj lokalov, po rtu vodi urejena kolesarska pot, pred vstopom v gozdiček, ki vodi do plaže, pa je brezplačno parkirišče.

Bale

Naslednje jutro sva se odpravila do vasice Bale. Med vinogradi in oljčnimi nasadi sva prispela do mesta, ki se je – ravno tako kot midva – še prebujalo v sončno soboto. Parkirala sva pred telovadnico šole (veliko, brezplačno parkirišče) in se odpravila peš proti cerkvici. Bale so krožno mestece, ki se je razvilo ob gradu. Je majhno, zato sva ga hitro prehodila. Na trgu pred mestno hišo sva zavila v eno od uličic in prispela do jazz kluba Kamene Priče. Lokal, ki se nahaja v eni od stavb iz 17. stoletja, nudi preplet istrske arhitekture in vintage stila, lepo poživi ulico. V senci in prijetnem vetru je več kot prijala prva jutranja kava.

Limski zaliv

Pot naju je odpeljala tudi do 9 kilometrov dolgega Limskega zaliva, ki je poseben ravno zaradi tega, ker spominja na kanjon oziroma na fjord in ker se v njem združita sladkovodna reka in slano morje. Ob zalivu je restavracija s precej zasoljenimi cenami, znana po ostrigah. Nad zalivom, ob cesti proti Novigradu, je razgledni stolp, od koder sva se še enkrat ozrla proti zalivu.

Novigrad

V Novigradu sva se ustavila na kavi in sprehodu. Iskala sva ulico z dežniki in ugotovila, da ulica ni samo ena, temveč je več ulic ob cerkvi in zvoniku okrašenih z dežniki. Prvotno so ulico okrasili le v času festivala, zaradi navdušenja domačinov in turistov pa zdaj od zgodnje pomladi do pozne jeseni krasijo ulico dežniki. Obrobje mesta je poseljeno z novimi bloki in hišami, mestno središče ob marini pa je čudovito mediteransko mestece z barvnimi fasadami, na številnih hiškah je čutiti beneški vpliv s štukaturami in kamnitim okrasjem.

Grožnjan

Ko sva se vračala proti meji, sva se ustavila na sprehodu še v vasici Grožnjan. Odkar sem jo pred leti prvič obiskala, je to moj najljubši kotiček Istre in ne mine leto, da se ne bi vsaj enkrat ustavila tukaj. Kamnite hiške obiskovalce očarajo s pastelnimi toni barv polkn in vrat. Pritličja tipičnih istrskih hiš so preurejana v galerije, ateljeje, trgovinice, butike. Mesto je majhno, med hiškami vodi krožna pot, tukaj pa je polno umetnikov in umetnin pa tudi restavracij in lokalov. Več o Grožnjanu pa tukaj.

Motovun

Zadnja destinacija je bil obisk Motovuna. Po številnih serpentinah sva prispela do vrha in parkirala na zadnjem parkirišču tik pod vrhom. Plačljiva so vsa parkirišča, cena pa je odvisna od letnega časa. Do vhoda v staro mestno jedro vodi z granitnimi kockami tlakovana uličica. V pritličju stavb so restavracije, iz katerih čudovito diši, trgovinice najrazličnejših spominkov in suvenirjev, prijetni lokali, polni gostov. Skozi grajska vrata sva vstopila onstran rumenega obzidja na trg, kjer so trdnjava, zvonik, baročna cerkev in palača in občudovala razgled na dolino reke Mirne. Na kosilo sva se odpravila v restavracijo Mondo. Ne samo zunanjost konobe tudi postrežba in hrana sta bili odlični.

V Istri se nahaja še nekaj čudovitih vasic, kot so Buje, Oprtalj, Svetvinčenat in Vodnjan. Če se odpravljate na večdnevno raziskovanje Istre, priporočam, da jih dodate na seznam krajev. Več o njih pa tukaj.